پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215555
کمبود 720 کلاس درس در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1395/04/30 09:51:48
نمایش : 1399
مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس چهارمحال وبختياري گفت: براساس نيازسنجي، آموزش و پرورش استان براي آغاز سال تحصيلي 95-96 با کمبود 720کلاس درس در استان مواجه است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بيژن حيدري عصر سه شنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش چهارمحال وبختياري افزود:هم اکنون 500کلاس درس از محل اعتبارات خيري و اعتبارات استاني و ملي اداره کل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس دردست اقدام است.

به گفته وي،هم اکنون در استان 80 پروژه نيمه تمام آموزشي وجود دارد که اين اتمام اين پروژه ها نيازمند 220ميليارد ريال اعتبار است و امسال براي اين پروژه ها 35ميليارد ريال اختصاص يافته است.

حيدري يادآور شد:هم اکنون 28پروژه ورزشي از سوي اين اداره کل در دست اجراست که براي تکميل اين پروژه ها 135ميليارد ريال اعتبار نياز است و امسال 25ميليارد ريال اعتباري براي اين طرحهاي ورزشي اختصاص يافته است.

وي افزود: براي اجراي پروژه هاي نيمه تمام فرهنگي آموزش و پرورش 35ميليارد ريال اعتبار نياز است که امسال 6 ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است.

حيدري،ناکافي بودن اعتبارات و بدهي به پيمانکاران مجري طرح هاي آموزشي و ورزشي در استان را يکي از معضلات عمراني آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: پيش بيني اعتبار جديد از بندهاي مختلف و همچنين حمايت خيران يکي از راه هاي رفع نيازهاي مالي اين اداره است.

فرماندار شهرستان اردل نيز با اشاره پراکندگي جمعيتي اين شهرستان گفت: با توجه به فرا رسيدن سال تحصيلي جديد،مردم هفت منطقه ديناران اين شهرستان با مشکل کلاس درس و معلم مواجه هستند.

محمد نوذري افزود: هم اکنون روستاهاي دهدلي، بادره، ليمه، زرد ليمه، دماب و سرتنگ اين منطقه با بيش از 600نفر جمعيت به دليل سخت گذر بودن و نداشتن امکانات از جمله مدرسه و محل اسکان معلم ، جذب معلم در اين روستاها با مشکل مواجه است.

وي گفت:سال گذشته با کمک خيران در دو روستاي دهدلي وبادره دو مدرسه پيش ساخته مستقر شد که به دليل سخت گذر بودن با مشکل حضور معلم مواجه است ولي نيروي بومي در اين روستاها يکي از مشکلات اين مناطق است.

رئيس اموزش و پرورش اردل نيز با اشاره به مشکل پراکندگي جمعيت در اين شهرستان گفت:151 مدرسه با 433کلاس درس و هفت هزار و 14 دانش آموز در اين شهرستان وجود دارد.

قربانعلي بهرامي،با بيان اينکه 70درصد مدارس اين شهرستان نياز به تخصيص اعتبار است، افزود: از اين تعداد مدرسه 17مدرسه تخريبي و بالاي 25 سال تا 45سال قدمت ،9 آموزشگاه نياز به حصار کشي، 15آموزشگاه نيز به محوطه سازي و 47آموزشگاه نيز نياز به گازرساني است.

به گفته وي ،با توجه به اينکه اين شهرستان يکي ازمناطق زلزله خيز استان است توجه به نوسازي و بهسازي مدارس اين شهرستان بايد باشد.

وي بدهي 600ميليون ريالي آموزش و پرورش و مدارس شهرستان به شرکت هاي خدمات رسان از جمله شرکت آب، برق و گاز را يکي از مشکلات آموزش و پرورش اين شهرستان عنوان کرد وگفت: در هفته گذشته به دليل بدهي، آب يکي از مدارس اين شهرستان که از ستادهاي اسکان شهرستان نيز بود، قطع شده است.
وي گفت: از ابتداي دولت تدبير و اميد نيز 6مدرسه با 6 کلاس درس و سه هزار و 100مترمربع مساحت با اعتباري بيش از 37ميليارد ريال در اين شهرستان احداث شده است.
هم اکنون يکهزار و 400 مدرسه در استان فعال است که از اين تعداد 110 مدرسه فرسوده است و 700 مدرسه نيز نياز به مقاوم سازي دارد که برخي از اين مدارس در مقابل حوادث طبيعي به شدت آسيب پذير است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html